Fotograf Søren Lindgaard Eriksen

Velkomst

Kontakt: mail@soren-eriksen.dk
Tlf.: 40 744 888

tirsdag den 8. maj 2012

Konfirmation.... fra barn til voksen?

Weekenderne er fuldt booket... Konfirmand sæsonen er skudt igang og det hele er overstået på få uger. Igen i år har jeg fornøjelsen at stå for fotograferingen i Holsted sogn. De unge bliver voksne, eller gør de?
Een ting er sikkert: Det er en stor dag for konfirmanden og forældre. Der står meget på spil.... husk at sige det rigtige i kirken, gå rigtigt, huske trosbekendelsen, se ordentlig ud på billeder, holde tale og for forældre er der stor travlhed med fest, gaver osv.

Jeg kan konstatere at pigerne er meget bevidste omkring det at posere for fotografen. Mange har en ide- som de får lov at udleve- indenfor den økonomiske ramme. Så faktisk virker pigerne meget voksne på dagen, mens drengene stadig skøjter lettere over sagerne.


Igen i år er jeg glad for at skyde "tethered" - forbundet til min Mac. Uskarpe billeder undgås og det er hurtigt at evaluere gruppebilleder. Kort sagt: "jeg skyder færre billeder, men kvaliteten er bedre" Ingen spildtid her....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar