Fotograf Søren Lindgaard Eriksen

Velkomst

Kontakt: mail@soren-eriksen.dk
Tlf.: 40 744 888

onsdag den 22. september 2010

Studie? - Nej sgu!

Ofte bliver jeg spurgt om at skyde et portrætbillede. Det er klart lettest at invitere kunden til studiet - men giver det egentlig et portræt?
Jeg mener at et portræt skal være autentisk og give beskueren et indtryk af, hvem der er portrætteret! Naturligvis altid fra personenes bedste side, ikke noget med snotnæse her....
Derfor fotograferer jeg sjældent i studie, for det er bare skide svært at fange det helt rigtige øjeblik! Men lad os komme ud og fotografere kunderne i deres vante miljø eller i omgivelser de identificerer sig selv med. Det betyder ofte at jeg må ud fra studiet og ind i kundens hjem, i skoven, på arbejdspladsen eller følge med til deres passion - Et af mine favoritter var fyren der klatrede meget.... besværligt, økonomisk tungt - men resultatet blev kunden glad for..... Flere af hans bekendte kommer for at få lavet noget lignende.

Tag for eksempel Nicolai her. Hans alder siger 7 år, men hans sind siger: "Jeg er en mand!  Selvtillid, ro, fokus, kontrol.... Jeg mener at billedet udtrykker det....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar